Підвищений інтерес до мов сьогодні обумовлений особливостями розвитку суспільства. Знання іноземної мови відкриває багато перспектив – від можливості вільно подорожувати світом, до вибору професії. Багато батьків з самого народження дитини замислюються про професію перекладача і про те, коли слід почати навчання. Точної відповіді на це питання ви не знайдете, хоча більшість фахівців сходяться на думці, що це необхідно робити якомога раніше.
Психологами встановлено, що діти найбільш орієнтовані на сприйняття у віці від півтора до дев’яти років. Саме в цей період, коли рецептори мозку найбільш гнучкі, формуються основні навички мови. У цьому віці нові знання даються дитині набагато легше. Однак, дворічна і восьмирічна дитина – це дві великі різниці. На що ж звернути увагу в кожному віці?
Навчання мови з народження . З народження малюк дуже сприйнятливий до будь-якої інформації і сприймає її інтуїтивно. Його увага і пам’ять спрямовані на поглинання нових знань. Але навчати мові з самого народження можливо тільки своїми силами, так як більшість мовних шкіл не працюють з дітьми до двох років. Якщо ви добре знаєте мову, а головне – маєте чисту вимову, ви можете знайомити свою дитину з іноземною мовою з пелюшок. Ще один варіант занурення в мовне середовище – постійна присутність няні, яка володіє мовою. Основними способами передачі інформації в цьому віці є дитячі пісеньки, колискові, промовляння назв предметів і дій.
Після півтора-двох років з’являється можливість знайти педагога за межами дому. В цьому віці повинні використовуватися тільки ті форми навчання, які цікаві дитині. Будь-який примус або неправильний підхід можуть надовго відбити у неї бажання вчитися.
Вік 3 – 5 років . Вважається оптимальним віком для знайомства зі світом іноземних мов. Рідна мова стає досить розвиненою. При цьому сприйняття нової інформації відбувається інтенсивно і автоматично. З’являється усидливість, уява, розвиваються ігрові навички. Діти активно освоюють рольові ігри, і з інтересом беруть участь у навчальних заняттях, що проводяться в легкій ігровій формі.
Протипоказанням для початку навчання можуть бути логопедичні проблеми дитини. Якщо у дитини простежуються затримки в розвитку рідної мови, виявляються труднощі з вимовою будь-яких звуків, необхідно відкласти вивчення мов до кращих часів. В першу чергу потрібно усунути всі мовні порушення. Знайти гарного логопеда-дефектолога російськомовній дитині можна мешкаючи не лише в Росії, але і за кордоном.
Вік 5 – 7 років. У дитини сформований великий запас слів рідною мовою. Вона може довго слухати і правильно сприймати почуте. Йде активне спілкування з однолітками, розвиваються навички самоорганізації. Це оптимальний вік для початку навчання в групі. Вивчення мови відбувається осмислено.
Вік від 7-ми років і старше. Дитина має гарну вимову звуків рідної мови, широкий словниковий запас. Його простіше мотивувати. Для дітей цього віку можна знайти велику кількість мовних курсів і програм. Мінусом для початку навчання саме з 7-ми років може служити початок навчання в школі. Відповідальність, яка лягає на плечі дитини, відносини в новому колективі, можуть чинити великий тиск на незміцнілу психіку. Якщо ви бачите, що ваша дитина насилу справляється зі шкільною програмою, не ускладнюйте їй життя. Почекайте рік-два і почніть навчання тоді, коли відвідування курсів буде доставляти їй не додаткове навантаження, а задоволення.
Вислухавши дитячих психологів і лінгвістів розумієш, що питання в якому віці краще вчити мову багато в чому риторичне. Кожен вибирає час початку навчання у відповідності зі своєю життєвою ситуацією і можливостями. Вивчення іноземної мови саме по собі розвиває дитину будь-якого віку.
Коли ви вирішите, що ваша дитина готова до навчання, одне з первинних завдань – вибір вчителя, здатного підтримати інтерес дитини, прищепити їй любов до нового заняття. Поради мовних фахівців про способи мотивації дитини можна знайти в зарубіжній літературі і зробити для себе переклад медичних статей.
Скільки б років не було вашій дитині – відвідайте пробні заняття, подивіться, як поведе себе ваш малюк в новому, незнайомому середовищі. І пам’ятайте про те, що в будь-якому віці відсутність практики і постійності дуже швидко ведуть до втрати навичок. Не можна вивчити мову, займаючись нею час від часу.